Buitenreclame: 8 redenen waarom het goed werkt

Maak impact

met Digitale buitenreclame  van Bereik

 

Buitenreclame is nog steeds één van de snelst groeiende reclamevormen. De afgelopen jaren leken vooral te draaien om online advertising. De laatste tijd zien we dat organisaties en bedrijven steeds vaker teruggrijpen naar offline advertising, of een combinatie van beiden in de ideale marketingmix.

Maar wat maakt buitenreclame nu zo effectief en onderscheidend? We geven je hier graag 8 goede redenen waarom een goede buitenreclame-strategie effectief is. 

Onderdeel van het straatbeeld

Buitenreclame is misschien wel de oudste vorm van reclame maken. De oude Grieken en Romeinen maakten al gebruik van een reclamebord buiten. Het werd ingezet om grote evenementen aan te kondigen, maar ook probeerden ze via een reclamebord hun koopwaar of diensten aan de man te brengen. Vandaag de dag is buitenreclame niet meer weg te denken uit het straatbeeld. In Nederland zijn er vrijwel geen richtlijnen voor buitenreclame en heb je dus relatief veel vrijheid in hoe je een boodschap wilt overbrengen.

MAAKT BLIJVENDE INDRUK

Met reclame buiten de deur ontstaat de mogelijkheid om een blijvende indruk te maken op je doelgroep. Vandaag de dag is buitenreclame ook steeds meer digitaal, waardoor je de doelgroep nog beter kunt aanspreken. Denk bijvoorbeeld aan een boodschap die is afgestemd op de locatie, het weer of het tijdstip van de dag. Zo kun je in de ochtend een andere boodschap promoten dan in de middag. Wanneer visuele indrukken op de juiste plaats en het juiste moment worden aangeboden, kom je tot goede resultaten. Mensen praten erover, van mond tot mond en op social media. Maar ook kunnen ze op hun smartphone direct naar meer informatie zoeken na het zien van de campagne. Buitenreclame werkt op deze manier versterkend en is goed om mee te nemen in je marketingstrategie.

HEEFT EEN GROOT BEREIK

Er is veel onderzoek gedaan naar het bereik van buitenreclame. Het blijkt dat het bereik van een reclamebord buiten zeer groot is. Wanneer buitenreclame op een strategische plek staat, wordt dit gezien door grote aantallen mensen. Ze komen langs de borden in de auto, met het OV, op de fiets of wandelend. Bereik is aangesloten bij BRO Next en beschikt daardoor over gevalideerde bereikcijfers. Deze cijfers worden samengesteld op basis van meer dan 30 gevalideerde bronnen en representeert het totale verkeersvolume van alle Nederlanders van 13 jaar of ouder per modaliteit. We kunnen je hier nog veel meer over vertellen!

BRENGT BOODSCHAP BIJ DOELGROEP

Het voordeel van digitale buitenreclame is dat je op diverse factoren kunt inspelen. Zo kun je op eenvoudige wijze de boodschap bij de doelgroep brengen door op hele specifieke locaties te adverteren. Denk bijvoorbeeld aan adverteren langs de snelweg of langs toegangswegen tot bepaalde gemeentes of richting woonboulevards. Als je weet waar je doelgroep zich bevindt, kun je op die plekken aanwezig en zichtbaar zijn met buitenreclame.

IS INNOVEREND

Hoewel een reclamebord buiten al eeuwenlang wordt gebruikt, gaat deze ook met zijn tijd mee. Tegenwoordig behoort digitale buitenreclame ook tot de mogelijkheden. Sterker nog, Bereik beschikt alleen maar over de digitale variant van buitenreclame. Met deze nieuwe digitale mogelijkheden en toepassingen nemen de conversiemogelijkheden van buitenreclame nog altijd toe. Promoot gemakkelijk een nieuwe vacature, trek de aandacht met bewegend beeld of speel gemakkelijk in op themadagen, het weer en dagdelen. Wil je liever een datagedreven campagne opzetten? Ook dat behoort tot de mogelijkheden. Hierdoor blijft buitenreclame nog altijd een belangrijk onderdeel van je strategie.

KENT GEEN ADBLOCKERS

Een reclamebord dat buiten staat heeft als grootste voordeel dat het in de openlucht staat. Hierdoor kan de consument niet om de buitenreclame heen! Dit is met reclame op internet wel anders. Meer dan 50% van Gen-z en de millenials gebruikt een adblocker op de laptop en 20% ook op hun telefoon, waardoor de meeste reclame niet wordt weergegeven. Hierdoor loop je online als adverteerder een grote groep mensen mis, maar deze mensen kun je met een digitaal reclamebord dat buiten staat wel bereiken.

SPEELT IN OP TRENDS EN ONTWIKKELINGEN

Met digitale buitenreclame speel je gemakkelijk in op trends en ontwikkelingen die van invloed zijn op jouw digitale reclame uitingen. Als je langdurig adverteert bij Bereik kun je jouw campagne gemakkelijk aanpassen aan bijvoorbeeld het weer, een speciale feestdag of een unieke actie. Met ons handige online systeem ‘MijnBereik’ kun je dit zelf doen wanneer het jou uitkomt. Zo kun je een campagne voor naamsbekendheid bijvoorbeeld tijdelijk verwisselen voor een vacature die je even wat meer onder de aandacht wilt brengen.

IS GEMAKKELIJK CROSSMEDIAAL TE MAKEN

Crossmedialiteit klinkt ingewikkelder dan het is. Het betekent dat een mediaboodschap via diverse media naar buiten wordt gebracht. Denk aan een digitaal reclamebord voor buiten, een banner voor op de website of een digitale abri binnen een gemeenten. Met een mediamix kan de boodschap via diverse kanalen de doelgroep bereiken. Hierdoor heb je een grotere kans dat de doelgroep de boodschap ziet en profiteer je van de kracht van herhaling.

Meer weten over de mogelijkheden?

Nu duidelijk is waarom (digitale) buitenreclame effectief is, helpen wij je graag verder om het grote publiek te bereiken. Of je nu naamsbekendheid wilt verhogen of op zoek bent naar nieuw personeel? Wanneer je weet wie je wilt bereiken en waar je dit wilt doen, kunnen we dit samen mogelijk maken.

Het team van Bereik denkt graag met je mee over het opzetten van een effectieve reclamecampagne. Afhankelijk van jouw wensen en de mogelijkheden zetten we samen een mooie reclamecampagne op.
Wil je meer weten over de kosten of over de mogelijkheden? Neem contact met ons op voor alle informatie! Je kunt ons altijd
mailen of bellen naar: 010-503 00 29. Ook kun je via onze teampagina gemakkelijk een vrijblijvende afspraak maken met één van onze collega’s. 

 

Ook interessant:

Meest gestelde vragen:

Met een reclamebord buiten de deur maak je een blijvende indruk op je doelgroep. Daarnaast is buitenreclame ook steeds meer digitaal, waardoor je nog beter kunt inspelen op de doelgroep. Denk aan een reclameboodschap die afgestemd is op het weer, de locatie of op het tijdstip van de dag.

Buitenreclame is in tegenstelling tot online reclame minder opdringerig. Via buitenreclame kun je een grote hoeveelheid mensen bereiken op een natuurlijke manier. Mensen kunnen een reclamebord immers niet uit het straatbeeld vegen. Buitenreclame is onderdeel van het straatbeeld en springt niet opeens voor je neus zoals een banner of pop-up op internet wel doet. De effectiviteit van buitenreclame zit dus vooral in het feit dat een grote hoeveelheid mensen bewust en onbewust de reclameboodschap meekrijgt. Bovendien bereik je met buitenreclame ook de mensen die eventjes offline zijn.

 

De kosten van een digitale buitenreclame campagne bij Bereik zijn afhankelijk van: de duur van de campagne, de locatie(s) waarop je zichtbaar wilt zijn, hoeveel je zichtbaar wilt zijn en wie de reclame-uiting ontwerpt. Vraag vrijblijvend een offerte aan, zo weet je precies hoeveel jouw buitenreclame kost.

De reclameborden van Bereik kunnen onderling verschillen van elkaar. Om de hoogst mogelijke beeldkwaliteit te kunnen waarborgen zijn de aanleverspecificaties van een reclamebord per locatie uiteengezet. Voldoet je aangeleverde materiaal aan deze specificaties, dan kunnen wij direct overgaan tot het plaatsen. Is het nog niet helemaal goed gegaan? Dan helpen wij je uiteraard graag verder voor het beste eindresultaat.

Wil je ook graag buitenreclame in je strategie meenemen? Maar heb je helaas geen grafisch vormgever in huis? Maak dan gebruik van van de ontwerpservice van Bereik. Zo maken we samen met jou en onze grafische vormgever doeltreffend beeldmateriaal voor digitale buitenreclame dat in lijn is met jouw marketing- en communicatiedoelstellingen.