Effectieve inzet van digitale buitenreclame voor Autobedrijf Kooiman
Autobedrijf Kooiman zet digitale buitenreclame in om haar organisatie zichtbaarheid te geven en om onder de aandacht te blijven op een manier dat voor hun het beste werkt. Susanne Kooiman vertelt ons waarom zij digitale buitenreclame hebben toegevoegd aan hun mediamix en waarom een data gedreven campagne voor hun werkt.
In de gemeente Oud-Beijerland laat Autobedrijf Kooiman zich zien via de digitale billboards van Bereik. Het autobedrijf informeert hiermee haar (potentiële) klanten, werkt aan haar naamsbekendheid en maakt acties kenbaar. ‘De heer W. Kooiman heeft het autobedrijf opgericht in 1973. Hij heeft een bekend en sterk bedrijf opgebouwd. Aan ons de taak om dit vast te houden,’ vertelt Susanne ons, klantcontact/ sales support medewerker bij Autobedrijf Kooiman.
‘We adverteren op drie digitale billboards in Oud-Beijerland, namelijk langs de Langeweg, de Randweg en bij Rotonde 2000. Omdat dit belangrijke toegangswegen zijn van Oud-Beijerland, ziet vrijwel iedereen wel eens een reclame-uiting van Autobedrijf Kooiman langskomen’.
Onderdeel van de mediamix
‘Het blijft beter hangen als een klant een actie of informatie op verschillende kanalen ziet terugkomen,’ geeft Susanne aan. ‘Dit werkt twee kanten op. Het is een goede reminder en draagt bij aan de herkenning van ons bedrijf’. Bij Autobedrijf Kooiman is digitale buitenreclame dan ook onderdeel van hun mediamix. Naast de digitale billboards zetten ze onder andere e-mailmarketing en social media in. Daarnaast huren ze tijdens de Big Event van Opel A0 display in de gehele Hoekse Waard.
‘Het blijft beter hangen als een klant een actie of informatie op verschillende kanalen ziet terug komen’
Data gedreven campagne | HTML5
Bereik heeft voor Autobedrijf Kooiman een data gedreven campagne gemaakt, op basis van HTML5. Deze campagne draait naast de standaard uitingen van het autobedrijf. HTML5 maakt het mogelijk om real-time data te koppelen aan een advertentie die op een digitaal billboard verschijnt. Autobedrijf Kooiman zet dit in om haar occasions onder de aandacht te brengen. Door een simpel online formulier in te vullen, zet een medewerker een occasion vanaf de website gemakkelijk op een digitaal billboard.
‘De HTML5 campagne zorgt er voor dat wij snel en gemakkelijk onze voorraad zichtbaarheid kunnen geven. Ook kunnen we de uiting gemakkelijk weer verwijderen wanneer de occasion is verkocht,’ geeft Susanne aan.
MijnBereik
Als langdurige adverteerder bij Bereik heeft Autobedrijf Kooiman toegang tot MijnBereik. ‘Via MijnBereik is het gemakkelijk om je content te uploaden, te plannen en uiteraard weer te verwijderen. Wij doen dit bijvoorbeeld als er een actie van Opel is of als we een vacature onder de aandacht willen brengen’.
Susanne sluit af met aan te geven dat ze een goede samenwerking ervaart. ‘Bereik denkt met ons mee en doet niet moeilijk als alles anders loopt’.
We helpen je graag gezien worden
Wil jij de aandacht van je doelgroep trekken door middel van digitale buitenreclame? We denken graag met je mee over een campagne die het beste bij jouw onderneming, boodschap en doelgroep past. Laat het ons weten via info@bereik.nl of bel naar: 010 503 00 29.