BLICK op Onderwijs: de positieve resultaten van digitale campagnes in het onderwijslandschap

BEREIK IN GESPREK MET BLICK OP onderwijs

Ontdek hoe BLICK op Onderwijs gebruikmaakt van de digitale billboards van Bereik en hiermee verschillende doelen realiseren. In dit klantverhaal deelt Wilma Lingen, HR Adviseur bij BLICK op Onderwijs, haar ervaringen met het team van Bereik en de impact van onze samenwerking op hun onderwijslandschap.

Kennismaking met Bereik: het begin van een succesvolle samenwerking

BLICK op Onderwijs is direct in contact gekomen met een aantal van onze billboards en zag hierin potentie: “Op zoek naar nieuwe mogelijkheden om de bewustwording van ons onderwijsaanbod te vergroten, kwamen we in contact met Bereik,” deelt Wilma. “We zagen jullie borden langs de weg en besloten telefonisch contact te zoeken en een afspraak te maken.”

Het doel van de digitale campagne

De digitale campagne is ingezet voor verschillende doeleinden: “Zichtbaar zijn in de regio en onderscheidend zijn, dat is de wens van BLICK op onderwijs,” legt Wilma uit. “Jullie borden lenen zich daar uitstekend voor.”

Resultaten en impact

“We merken dat we goed zichtbaar zijn,” zegt Wilma. “Mensen melden dat ze de vacature hebben gezien op de borden en de vacatures worden vervuld. Helaas is het bijna onmogelijk om dit meetbaar te maken met harde cijfers en zie je dit niet terug in het aantal websitebezoekers.

Een mooie bijkomstigheid is dat deze digitale billboard campagne bijdraagt aan het vergroten van de naamsbekendheid: “Ja, de naam BLICK op onderwijs was 4 jaar geleden in de regio nog niet zo’n bekend beeldmerk als nu,” voegt ze toe. “Adverteren op de digitale borden draagt hieraan bij.”

“Mensen melden dat ze de vacature hebben gezien op de borden en de vacatures worden vervuld.”  – Wilma Lingen

Reacties

“We krijgen regelmatig positieve reacties,” deelt Wilma. “De enige negatieve reacties die wij krijgen hebben te maken met het financiële beeld dat men heeft van deze digitale buitenreclame.”

samenwerking met Bereik

“Heel goed,” zegt Wilma over de samenwerking met Bereik. “Er wordt direct gereageerd op vragen, de adviezen zijn goed en de ontwerpen zijn mooi en helder en voor meerdere doeleinden bruikbaar.”

Hogere attentiewaarde door wisselende uitingen

“Regelmatig wisselen wij tussen verschillende uitingen om zo de attentiewaarde hoog te houden,” antwoordt Wilma op de vraag of zij gebruik maken van deze mogelijkheid. “Omdat we op meerdere scholen binnen ons bestuur vacatures hebben of er is op 1 van de scholen open dag, dan gebruiken we ook meerdere uitingen tegelijk.”

tips of feedback voor Bereik

“Blijf scherp in het prijsaanbod,” adviseert Wilma. “De resultaten van digitale billboardsreclame zijn moeilijk tot niet meetbaar. Het is daarom belangrijk om een scherp prijsaanbod te doen zodat dit een aantrekkelijke optie blijft om mee te nemen in een marketingmix. Ook maakt dit het een stuk gemakkelijker om de desbetreffende personen of het bestuur te overtuigen om deze manier van adverteren mee te nemen in de plan van aanpak.”

Het verhaal van BLICK op Onderwijs illustreert niet alleen de impact van digitale buitenreclame op het onderwijs, maar benadrukt ook de waarde van een partnerschap met Bereik in het realiseren van (educatieve) doelen. Benieuwd naar wat Bereik voor jouw onderwijsinstelling kan betekenen? Neem contact op via onderstaande knop voor een op maat gemaakte samenwerking.

Bekijk ook onze andere klantverhalen

ITALIEwijnen.nl_Lansingerland - N471_1200x675

ITALIEwijnen.nl

Bereik in gesprek met ITALIEwijnen.nl

Bekijk hier
MM 1200x675_Roelofvarendsveen

Money Management

Bereik in gesprek met Money Management

Bekijk hier