Hoe digitale buitenreclame andere communicatiekanalen versterkt
Digitale buitenreclame zet jouw onderneming in de spotlight. Het is een mooi medium om te werken aan je naamsbekendheid, het communiceren van een actie of het promoten van een product, dienst of openstaande vacature. Daarbij versterkt buitenreclame de inzet van andere communicatiekanalen.
Natuurlijk zijn online campagnes helemaal van nu, maar ook offline campagnes blijven populair. Deze worden tegenwoordig dan ook steeds efficiënter ingezet. Juist door je onderneming of merk op een andere manier onder de aandacht te brengen, is het mogelijk om op te vallen tussen al het reclamegeweld.
De kracht van de combinatie
Door je boodschap via verschillende mediatypen te verspreiden, is de kans het grootst dat jij je doelgroep ook daadwerkelijk bereikt. Dit is dan ook de kracht die een goede mediamix met zich meebrengt.
Uit verschillende onderzoeken blijkt dat met name de inzet van digitale buitenreclame een positief effect heeft op online search en sociale media kanalen. Digitale buitenreclame zorgt voor een hoge zichtbaarheid onder een groot publiek. Door via deze weg interesse te wekken worden passanten naar de digitale kanalen van een onderneming gestuurd.
Waar de ene uiting echt bewust de aandacht trekt, worden andere uitingen onbewust gezien én opgeslagen. Door reclame-uitingen op verschillende kanalen onder de aandacht te brengen zorg je voor herkenning en blijft jouw boodschap of merk beter hangen. Zo wordt de kans steeds groter dat een potentiële klant voor jou kiest en huidige klanten de bevestiging krijgen dat ze aan het goede adres zijn.
Bijkomende voordelen van digitale buitenreclame
Door de inzet van digitale buitenreclame in combinatie met andere media bereik je jouw doelgroep niet alleen op een andere manier, de kans is dan ook zeer groot dat je mensen bereikt die online niet te bereiken zijn.
Bij digitale buitenreclame langs de weg kunnen passanten niet om jouw advertentie heen. Er zijn geen adblockers die ze kunnen downloaden en er zijn geen algoritme of zoekgeschiedenis die bepaald wie welke uitingen voorbij ziet komen.
Starten met digitale buitenreclame?
Wil jij je mediamix versterken en naast je andere communicatiekanalen digitale buitenreclame inzetten? Dan helpen wij je graag verder. Bereik beschikt over een groot netwerk aan digitale billboards waarmee jij een groot publiek kunt bereiken. We denken graag mee over de verschillende adverteermogelijkheden die bij jouw organisatie en doelstellingen passen.
Benieuwd wat digitale buitenreclame voor jouw organisatie kan betekenen? Neem (vrijblijvend) contact met ons op via de website, door te e-mailen of door te bellen naar 010-503 00 29. We helpen je graag verder!